Isnin, 23 Julai 2012

Tragedi Malam Ramadhan...

Assalamualaikum dan selamat menyambut bulan Ramadhan....Tanggal 21/7/2012 bersamaan 1 Ramadhan 1433 Hijrah tibalah bulan mulia yg ditunggu2 oleh umat Islam sedunia...Aku sebagai anak yg jauh dari keluarga ambil keputusan untuk balik Kedah setelah didesak oleh mak,lagipun semua budak umah aku pun balik...Tiket bas aku pukul 10 malam,so aku amek keputusan lepas maghrib baru aku bertolak dari puncak....


Dalam pukul 8 mlm aku tunggu bas Rapid...Tunggu punya tunggu sampai la pukul 8.45 mlm bas masih lagi belum muncul...Aku terpaksa msg Budak Kelapa Sawit minta tolong kalau2 dia ada member puncak yg boleh antar aku ke seksyen 17....Then dia cuba call member2 dia....Pada masa yg sama aku call teksi n teksi yg aku call tu ada di Klang n paling cepat pun 30minit utk sampai Puncak...mmg xsempat la kan...Lepastu aku try call Boy(mmber kelas aku)...Malangnya dia dan mmber2 yg lain pun dah gerak awal tadi...So,dah xda siapa yg boleh tolong aku....


Jam dah pukul 9 mlm...tinggal sejam ja lagi....Mata aku dah berair...Sumpah time tu aku nangis...Walaupun ada beberapa orang kat bus stop tu....Kisah plak kan....Aku xnak mulakan hari pertama puasa aku kat puncak....Aku dah tak tahu nak buat apa lagi...yg aku tahu skg nie,bila bas datang,aku tetap akan naik dan aku akan beli tiket baru....Dalam pukul 9.20 camtu,dia call,tapi aku xleh jawab sebab time tu aku memang tengah nangis gila2...Aku xnak dia dengar aku nangis....Tapi aku kena marah lak sbb xangkat..huhuhu...Sory la awak,saya malu nak angkat sbb time tu saya tengah nangis...bukan saya sombong... ='(


Rupanya dia call sbb nak bgtau yg Kak Lina ngn Abg Bob otw dtg puncak utk antar aku ke seksyen 17....Alahai terharunya,serba salah pula ngn diorang...Tapi tiba2 lak bas pun datang....Kak Lina belum sampai lagi...Last2 aku naik juga bas tu sebab aku tak tahu Kak Lina ngn Abg Bob katna....Lagipun aku xnak menyusahkan diorang....Tapi aku bernasib baik sebab bas yg aku naik tu melalui jalan dekat... Selalunya utk sampai seksyen 2 amek masa 45minit..tapi kali nie dalam masa 20minit aku dah sampai situ...


Ketika dalam bas Rapid,tiba2 dia minta num phone kaunter tiket tu...Aku just bagi tanpa tanya papew... Then dia call lagi cakap kalau xsempat bas pukul 10 tu,terus g kaunter untuk amek tiket pukul11,tadi dia dah call kaunter tiket tu....Pastu dia tanya cukup x utk beli tiket baru...Aku cakap cukup ja utk beli tiket baru...Then dia minta num akaun BSN aku...Aku tahu dia nak masukkan duit tapi ckuplah dengan pertolongan dia,aku xnak menyusahkan dia lagi....Kebetulan plk mmg aku tak pernah amek tahu num akaun BSN aku....Pukul 10.10 aku sampai seksyen 2 n aku amek teksi terus g seksyen 17,dalam 10.15 mlm aku sampai n ALHAMDULILLAH bas aku belum gerak lagi...Syukur sangat2 aku sempat sampai sebelum bas gerak....


Thanks awak sebab ada disisi saya tika saya dalam susah...Walaupun kita jauh,tapi malam tu saya rasa awak dekat sangat ngn saya...Sory menyusahkan awak...Saya tahu malam tu banyak kredit awak habis....Sory jugak disebabkan saya ,family dinner awak mungkin terganggu....Harap awak ikhlas bantu saya...Btw,ada something untuk awak...Wait k...Sayang awak Budak Kelapa Sawit....Salam Ramadhan ^_^ <3 <3 <3 TaTaTa......


6 ulasan:

  1. hahaha hurmm itu la gunanya kekasih
    bantu dlm susah
    hurmm awat la panggil buak kelapa sawit

    BalasPadam
  2. hehehe...sebab dia duk dlm kwasan kelapa sawit....hahaha

    BalasPadam
  3. untungkan ada someone mcm tu... walau dia x dpt tlg..

    dia tetap nak tlg..

    hargailah. :)

    BalasPadam
  4. erm....harap saya benar2 untung...

    BalasPadam