Jumaat, 27 Januari 2012

apabila marah menguasai diri

Assalamualaikum....Post kali ini nak cakap pasal marah terhadap sesuatu kesalahan....Ya,setiap orang xkan lari dari kesilapan...Tak kira la kesilapan tu besar atau kecik...Kadang2 kesalahan yg kita buat tu tanpa disedari membuat orang disekeliling kita sakit hati....Pasti semuanya dah merasai perasaan2 marah dan geram bila sesuatu yg berlaku terhadap diri yang xbole diterima....Tapi bila marah mula mengusai diri...Macam2 benda yang kita mula xpuas hati...Rasa macam nak gaduh la...Rasa macam nak maki hamun la....Rasa macam xnak tegur la...Semuanya rasa....Tapi bila kemarahan tu reda...Mula la rasa menyesal yg teramat sangat....Rasa macam patut ka aq lepas semua kemarahan tu....Tapi aq rasa macam dengan cara itu ja yang bole buat hati puas....Tapi kadang2 benda tu juga bole mengeruhkan lagi keadaan....Hmmmmm....Susahnya nak control kemarahan nie....Tapi rasanya tu la lumrah kehidupan...Bila ada orang wat salah kat kita....Kita marah sangat2...Begitu juga sebaliknya...So,rasanya kita sama ja kan...Bila ada orang lain marah kat aq...Mesti orang tu akan maki hamun aq...Begitu juga sebaliknya kan...Lepastu,kita kembali normal...Kita baik balik....Besa la...Bumi kan berputar...Kejap kita dibawah..kejap kita diatas...I'M SORRY......:(



p/s : hati aku terlalu baik untuk berdendam dengan manusia....selagi ia tidak menghancurkan hidup aku,selagi tu aku bole maafkan sesiapa sahaja walaupun kesalahan dia orang lain tidak bole maafkan....mungkin aku baik,orang boleh pijak2 kepala aku...tapi ada sebab kenapa ALLAH beri hati aku nie penuh dengan kesabaran....sebab itu aku masih lagi sayangkan kau :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan