Isnin, 3 Oktober 2011

C I N T A

Tuhan...
Saat aku menyukai seorang teman,
Ingatkanlah bahawa akan ada sebuah akhir,
Sehingga aku tetap bersama Yang Tak Pernah Berakhir.

Tuhan...
Ketika aku rindukan seorang kekasih,
Rindukanlah aku kepada yang rindu Cinta Sejati-Mu,
Agar kerinduanku kepada-Mu semakin menjadi.

Tuhan...
Jika aku hendak mencintai seseorang,
Temukanlahku dengan orang yang mencintai-Mu,
Agar bertambah kuat cintaku kepada-Mu.

Tuhan...
Ketika aku sedang jatuh cinta,
Jagalah cinta itu,
Agar tidak melebihi cintaku kepada-Mu.


Tuhan...
Ketika aku berucap aku cinta padamu,
Biarlah kukatakan kepada yang hatinya tertaut kepada-Mu,
Agar aku tak jatuh dalam cinta yang bukan kerana-Mu.


Sebagaimana orang bijak berucap,Mencintai seseorang bukanlah apa-apa,Dicintai seseorang adalah sesuatu,Dicintai oleh orang yang kau cintai sangatlah bererti,Tapi dicintai oleh Sang Pencinta adalah segalanya... :)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan