Khamis, 25 Ogos 2011

mama......menantu mama dah sampai....:D

24.8.2011 adalah tarikh yang sangat bermakna bagi aku yang akan membuatkan aku sentiasa ingat dari awal sampai la akhir penceritaan......Tepat pukul 5.45 petang, aku dan adha bertolak dari puncak untuk berbuka puasa diluar......Sebenarnya aku pun tak tahu kemana dia akan bawa aku berbuka kerana dia tak mahu beritahu aku lokasi berbuka,kononnya nak "surprise" la kowt....Mula2 rasa kekok la sikit duk berdua dalam keta baru dia tu,tapi lepas dia pasang lagu kuat2 and apa lagi,karoke la kami berdua dalam keta tu......Best sangat.....Tapi dalam pikiran aku asyik terpikir ja,kemana la dia nak bawa aku pergi nie???Kenapa dia nak berahsia dengan aku???Jauh jugak perjalanan kami sebenarnya,lebih kurang 30 minit jugaklah baru sampai kedestinasi,....Tapi yang peliknya,kenapa dia bawa aku ke kawasan perumahan...???Dia nak bawa aku pergi rumah siapa sebenarnya nie....Ok,dah sampai rumah yang hendak dituju....Antara dialog aku dengn dia....
                   DIA : Ok,dah sampai...Jom turun..
                   AKU : Ha? Rumah siapa nie???
                   DIA: Adala...Jom la...Assalamualaikum adan...,mama......
                             mama...menantu mama dah sampai.....
                   AKU : Kita nak berbuka kat sini ka??????
                   DIA : Mestilah....hahaahhaha...
                   AKU : Memang tak bagitau orangkan!!!!
                   DIA : Dah...dah...masuk..masuk.....mama,nie farah...
                   AKU : Hhehehhe....Assalamualaikum makcik...
                   DIA : Ha...orang perempuan terus pegi dapur,masak....
                   AKU : Geramnya aku kat budak sorang nie(berkata dalam hati)
                              sambil senyum..hehehe
                   DIA : Apa kata malam nie,mama tak payah masak,biar dia yang masak...
                   AKU : Memang tak la....Dah la aku xpandai masak,mampuih aku(dalam hati)
Tapi nasib baek mama dia masak bihun singapore waktu tu....Selamat aku....Aku terus pegi dapur untuk tolong apa yang patut sebab jam dah hampir pukul 630....Dia bersama adik2 angkat dia pegi bazar...Nasib baik mama dia ramah,xla diam sangat aku kat rumah tu,....Bolehla dijadikan teman...Macam2 kami berborak tentang dia....Hahahaa.....Ok,time berbuka dah tiba,kami mengaminkan doa yang dia baca....Ya ALLAH, bahagianya dengan keluarga nie.....Lepas makan,macam biasalah kan,mestilah tugas kita sebagai seorang perempuan untuk mengemas semula.....Aku mengambil pinggan2 dan gelas2 yang digunakan untuk dibersihkan,sambil tu kami berborak.....Tiba2 dia datang untuk tolong aku basuh pinggan....Mula2 aku tak benarkan,tapi dia nak buat jugak sebab dia kalau datang sini memang akan masuk dapur untuk tolong mama dia.....Ok sekarang nie,tugas dia membasuh n aku pulak simpan semua benda2 yang dia basuh.....Sambil tu,kami berborak.......Tertanya jugak,aku nak pangil apa nie kat mama dia,dia cakap pangil mama jugaklah....Tapi,aku rasa,better aku pangil makcik dulu kowt...Lagipun aku nie bukan siapa2 bagi dia....dalam pukul 845 macam tu,dia ajak aku balik,sebenarnya aku xmau balik lagi sebab aku bahagia tengok family yang sangat ramah dengan orang asing yang tak pernah kenal dan jumpa sebelum nie......Diorang layan aku dengan baik....Tapi sayang,aku xsempat berjumpa dengan papa dia sebab sibuk bekerja....INSYAALLAH pakcik,satu hari nanti kita mungkin akan berjumpa.......Masa nak balik tu,rasa sebak la pula tengok dia berpeluk2 sambil menasihati adik2 dia....Sayang sungguh dia kat diorang......Dalam pukul 930 lebih camtu,sampai la kami kat puncak....:)





       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan